vrijdag 24 juni 2011

Paris, je t'adore!

Na Bleau in het Pinksterweekend kon ik meteen aanschuiven in Parijs voor mijn werk. Hotel was gelegen aan de  Seine maar net in de suburb Ivry-sur-Seine. Daar arriveerde ik met de auto via een doldwaas parcours op de Boulevard Peripherique zonder verkeerd gereden te zijn. Het kantoor van mijn werkgever in Frankrijk lag op steenworp afstand; de overkant van de straat. Alleen de avond van arriveren had ik kort wat tijd om de stad in te gaan. Samen met twee andere collega's zijn we de metro gesprongen richting centrum. Daar hebben we een lekker hapje kunnen doen in de artiesten wijk Saint-Germain en hebben de kathedraal Notre Dame bezichtigd gelegen op een eiland midden in de Seine; Île de la Cité.

Helaas hoefde ik slechts één dag in Parijs te zijn voor werk. Maar een dergelijke mooie stad smeekt om een tweede bezoek. Dus ik zal terug komen...


De zuidelijke kade van de Seine, Quais de Grands Augustins. Daarachter liggen de wijken Monnaie en Saint-Germain de Pres die bezaaid zijn met allerlei eetgelegenheden.

De Seine en de Quai de l'Horloge, kade van het eiland Ile de la Cité. In het midden is Pont Neuf zichtbaar met daarachter de Eifel toren

Hét icoon van de stad, de Eifel toren. 

De kathedraal Notre Dame

Notre Dame




Geen opmerkingen:

Een reactie posten