zondag 10 juli 2011

Nieuw klimtalent; mijn nichtje

De zomervakanties zijn begonnen en mijn nichtjes mogen langer opblijven. Dat geeft dus een mooie gelegenheid om Janique te introduceren in het klimmen. Samen met mijn broertje en schoonzus hadden we afgesproken in Bussum. Rock Steady bleek een ware speeltuin te zijn met al die touwen waaraan je kan slingeren. Het blijft altijd afwachten hoe kinderen tegen de hoogte kunnen, maar Janique kende weinig vrees. Het helpt natuurlijk om niet naar beneden te kijken. Als een volleerd klimster zocht ze zorgvuldig de beste grepen uit, zette met precisie haar voeten en klom ze twee keer de volledige 20 meter richting het dak. De alarmbel bovenin werkte als een rode lap op een stier. Als het bovenin zwaar werd dan was de bel een sterke motivatie om door te gaan. Eenmaal verzuurd beneden: "Ik wil nog een keer!" En ze stopt haar handen in mijn pofzak en laad zich op voor een nieuwe poging...

Aan het einde van de avond dronken we nog een Leffe Blond en chocomel. En Janique? Die was in het boulderhok te vinden en kreeg op de koop toe een yoga-les door op haar hoofd te gaan staan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten