woensdag 24 augustus 2011

Trailrunning... Nieuwe hobby?

Mijn hardloopschema gaf aan dat ik moest trainen, maar ik was op vakantie, in de Provence aan de voet van de Alpen. Dat betekent dus weinig tot geen vlakke stukken. De wegen naar het dorp toe en langs de rivier waren saaie asfaltplakken dus niet heel interessant om je zweetdruppels op te morsen. Als je dan toch moet rennen op hellingen, dan graag op een iets meer uitdagende route, smalle paadjes langs steile hellingen dus.




Die dag ervoor had ik net met mijn ouders een route om de kloof gelopen. Een route van 6 kilometer met een totaal hoogteverschil van 350 meter volgens de routebeschrijving op de kaart. Dat zou een prima trailrunning debuut kunnen zijn. Omhoog was het afzien, hardlopen maakte plaats voor een minieme looppas. Eenmaal op het hoogste punt aangekomen nam ik even een kleine adempauze van een paar minuutjes. Daar kwam ik een eenzame Fransman tegen die in vloeiend Engels van alles vertelde over zijn leven en de omgeving. Belangrijkste strekking van zijn verhaal: hij was net een agressief zwijn tegen gekomen. En dat gebeurde net in de richting waar ik heen moest, en alternatief is de onaantrekkelijke afdaling retour. Toch maar rechtdoor en ik wist niet hoe snel ik mijn benen naar huis moest laten rennen. Resultaat was dat ik in nog geen 42 minuten nodig had om de kloof te ronden met de nodige hoogtemeters. Zowel Google maps als mijn hoogtemeter gaven aan dat het 250 meter hoogteverschil was. Een rondje van de 2e categorie dus.

De eerste onwenninge stappen waren motiverend en smaakten naar meer. Later die week zou ik mijn hardloopschema weer kunnen handhaven. Nieuwe hobby?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten